.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرصتی که زود از دست می رود ؛ فقط 4 سال....
یوسف‌ نژاد و دامادی چه نقشی در وضعیت اشتغال مرکز استان خواهند داشت؟
شمال نیوز : به هر روی حال نوبت نمایندگان منتخب است که وظایف خود را در قبال مردم ساری انجام دهند... مردمی پرسشگر با شعور بالای سیاسی که در عین حمایت از نمایندگان خود چند ماه دیگر آنان را در مقابل این پرسش قرار میدهند که که چقدر به وعده های خود عمل کردید؟....

اختصاصی شمال نیوز /  سید جابر حسینی سیاهدشتی :  پس از ماه‌ها رقابت و گمانه زنی، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و ساری دو نماینده خود را شناخت. دو نماینده‌ای که در سرنوشت مردم این شهر نه تنها در چهار سال آینده، بلکه با عملکرد خود می‌توانند حتی تا ده‌ها سال آینده نیز در مرکز استان تاثیر گذار باشند.

بی شک با نگاهی به مشارکت بالا در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بویژه در مازندران که مدت هاست از رکود و مشکلات معیشتی ، اقتصادی و صنعتی  و بیکاری 40 درصدی رنج میبرد میتوان دریافت مردم به خوبی پی برده اند که مهمترین راه حل برون رفت از مشکلات و بهبود شرایط ،انتخاب نمایندگانی توانمند و آگاه به این مشکلات است، مشکلاتی که کلیت آن ها را شاید بتوان در یک کلمه دید "اشتغال"

هرچند که مقوله مهم اشتغال و به تبع آن  معیشت و رفاه مردم متاثر از سیاست‌های کلی دولت است و در حال حاضر همچنان رکود بر بخش اقتصادی کشور حاکم است، اما با تدبیر دولت حسن روحانی در دو سال گذشته و گشوده شدن درهای کشور به روی سرمایه گذارهای خارجی و همچنین آزاد شدن پول‌های بلوکه شده نفتی در طی چندین سال گذشته، امید را به اقتصاد ایران تزریق کرده است و تا حدودی موجب رونق اقتصادی گشته اما این مساله ای کشوری است بی شک   این نمایندگان مجلس هستند که در جذب بودجه و اعتبارات، تصویب طرح‌های عمرانی و یا استقرار صنایع در منطقه  نقش اساسی را ایفا می‌کنند. رایزنی‌ها و لابی‌گری‌های نمایندگان مجلس با وزرا و مدیران سازمان‌ها است که می‌تواند امکانات و اعتبارات را برای منطقه بیاورد و موجب پیشرفت و آبادانی منطقه وبه تبع آن رونق بهبود وضع معیشت مردم شود.

هرچند که در قانون اساسی، نقش نمایندگان تنها در قانونگذاری و  تبیین سیاست‌های کلی، تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف و و ریل گذاری برای حرکت دولت تعریف شده است اما نمایندگانی که قدرت لابی‌گری بیشتری و ارتباطات گسترده‌تری دارند، توان بالاتری در جذب منابع و بودجه برای حوزه ی انتخابی خودو حتی  جذب سرمایه‌گذاران مستقل و شرکت‌های خصوصی برای استقرار صنایع و ساخت کارخانه‌ها در یک ناحیه را دارند و اینجاست که تجربه و توان نمایندگان اهمیت میابد.

 با نگاهی به دو نماینده آینده ساری و میاندورود و برنامه ها و عملکردشان، میتوان دریافت که نیاز به اشتغال و بهبود اقتصادی تا چه حد در انتخاب آنان موثر بوده.

 اولین انتخاب مردم ساری علی اصغر یوسف نژاد بود که سوابق و عملکردش حاکی از توانمندی وی در این زمینه است.

این سیاستمدار برجسته که  نمایندگی ادوار مجلس شورای اسلامی، مديركل مطالعات و برنامه ريزي دانشگاه،مشاور وزير كشاورزي در دولت سازندگي مشاور وزير معادن و فلزات در دولت سازندگي، مشاور وزير صنايع و معادن در دولت اصلاحات ،قائم مقام معاون پارلماني وزارت صنايع و معادن،  معاون سازمان فني و حرفه اي كشور ،معاون پارلماني و ،حقوقي وزارت اقتصاد و دارائي در دولت تدبير و اميد ، مشاور وزير صنعت،معدن،تجارت، مشاور امور مجلس اتاق بازرگاني،صنايع،معادن و كشاورزي ايران و ... را در کارنامه خود دارد ،در مصاحبه ای قبل از انتخابات با اشاره به معضلات جامعه، اشتغال را گام اول موثر در رفع معضلات دانست و تصریح کرد: "اگر از من سوال کنند سه وظیفه و دغدغه‌ام در مجلس چیست در پاسخ می‌گویم اشتغال، اشتغال و اشتغال"

به نظر میرسد یوسف نژاد با قدرت سیاسی سوابق و تجربیاتی که در کارنامه ی خود دارد ، از معدود کسانی است که میتواند گامی موثر در در زمینه بردارد.

انتخاب دوم مردم محمد دامادی ، نماینده ای  که عضویت در کمیسیون عمران مجلس در کازنامه خود دارد نیز در مصاحبه ای به وجود بیش از 400هزار بیکار در استان مازندران اشاره کرد و گفت: جوانان نسل من بیکار هستند و زیر چکمه‌های بی‌سیاستی، بی‌قانونی و بی‌تدبیری له شدند. به نظر میرسد وی نیز تلاش هایی نیزدراین راستا انجام داده و در مصاحبه ای دیگر با بیان اینکه صنایع چوب و کاغذ سازی با راندمان پایین در حال فعالیت است، افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های بنده سرمایه‌گذار ترک به استان مازندران وارد شد و جان تازه‌ای به شرکت نکاچوب میاندورود بخشید.

 بی شک با توجه به توانمندی ها ،سوابق و  دغدغه های مشترک این دو نماینده و فرصت بی نظیر همگرایی دولت که به سبب حمایت دولت از این دو نماینده در انتخابات به وجود آمده میتوان بیش از پیش به گشایش این قفل کهنه امید داشت، البته نا گفته پیداست که هیچ یک از این دو نماینده به تنهایی در تحقق این مهم به توفیق نمیرسند و زمانی میتوان منتظر نتیجه این تلاش ها بود که رهنمود های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم همدلی و همکاری میان مسئولان عملی شود و نمایندگان ،مسئولین شهری ، مدیران استانی و صاحبنظران به دور از تنش و اختلاف  و فارغ از جهت گیری های سیاسی، حزبی و گروهی با یکدیگر همکاری کنند، چرا که بازنده ی اصلی اختلافات میان مسئولان مردمند،همان مردمی که با حماسه شان برنده اصلی انتخابات شدند.

به هر روی حال نوبت نمایندگان منتخب است که وظایف خود را در قبال مردم ساری انجام دهند... مردمی پرسشگر با شعور بالای سیاسی که در عین حمایت از نمایندگان خود چند ماه دیگر آنان را در مقابل این پرسش قرار میدهند که که چقدر به وعده های خود عمل کردید؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علیرضا لطفی نودهی 13 اسفند 1394
با سلام
با یک نگاه ویژه به صنعت دریایی در استان مازندران مشکلات بخش عطیمی از بیکاران حل خواهد شد . صنعتی که از لحاظ توریستی و مسافر بری و حمل ونقل و صادرات باساخت تجهیزات اسکله ای و کشتی و قایق های مسافری میتواند گره گشای معضلات این استان دریایی و شهر ساری باشد
همچنین در زمینه مراکز اموزشی رشته ها ی دریانوردی شهر ساری به اندازه اصفهان و شیراز که به دریا دسترسی ندارند . سهم نداشته واز داشتن دانشگاه دریایی یا حداقل رشته های دریایی مورد نیاز در دانشکده ها و مراکز اموزشی دریانوردی زیر مجموعه ای اداره بنادر و کشتیرانی و اموزشگاه های فنی و حرفه ای تخصص های دریایی بی بهره است .
امیدوارم این دو عزیز با نگرشی جدید به بحث صنعت و آموزش دریایی درشهرستان ساری گامی موثر در زمینه توسعه صنعت دریایی و اشتغال جوانان این شهر بردارند
علیرضا لطفی نودهی - کارشناس ارشد مهندسی کشتی . دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر
ناشناس 12 اسفند 1394
دامادی برای ساری انجام نمی دهد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.